Hráči NHL jsou srozuměni s hybridním zakázaným uvolněním

01. 10. 2013, 18:30 » Novinky - Autor: Pavel Nadrchal

NHLportal.cz
(zdroj: NHLportal.cz)
Nemůžete to nazvat strhujícím schválením, ale hráči hlasovali 'ano' pro hybridní zakázané uvolnění. Experiment v předsezónních zápasech, který byl schválen ligou, potřeboval více prostoru, který dostane. Stalo se tak v pondělí, ale hodně lidí, kteří se zúčastnilo hlasování o tomto pravidlu, tvrdí, že se na něm bude ještě pracovat a je teprve ve vývoji.

Hybridní systém dovoluje čárovým rozhodčím zapískat, když nebude žádná reálná šance, aby atakující hráč dostihl obránce a zmocnil se puku. Důvodem tohoto pravidla jsou kolize, které se stávaly s mantinely u příležitostí, kdy o nic nešlo. Díky tomu se zranilo velké množství hráčů. Někteří tvrdí, že se jedná o přehnanou reakci, jiní věří, že takové pravidlo bude velmi těžké prosadit napořád.

"Hlasoval jsem ano, protože si myslím, že bychom tomu měli dát ano," řekl obránce Carl Gunnarsson. Velké neštěstí se naštěstí nestalo často, ale pokud můžete udělat nějakou prevenci před takovými zraněními, mělo by se tak stát.

"Zavedení pravděpodobně nebude perfektnní, ale odhaduji, že to bude chtít chvíli. Kdyby to byla blbost, třeba je to blbost a možná se vrátíme k tomu, co bylo, ale proč to minimálně nezkusit?"

Kapitán Dion Phaneuf řekl, že má rád stará pravidla.

"Možná je to proto, že rád používám to, co již bylo," řekl. "Vyzkoušeli jsme to v předsezónních zápasech... je to něco, co jsem používal při hře již delší dobu."

Brankář James Reimer se nechal slyšet, že kolem branky měl pár takových, co 'jeli' podle starého systému, ale řekl, že to byl "zmatek" mezi hodně hráči. Nevěděli, jak se to bude vše pískat.

"Nápad je to opravdu dobrý, ale NHL, hráčská asociace a rozhodčí potřebuje jasně stanovit pravidla," řekl Reimer. "Několikrát jsem si všiml, že naši (útočníci) dostihli hráče z jiného týmu během několika kroků, aby zamezili zakázanému uvolnění."

"Idea je opravdu dobrá. Neznamená to, že by se měl protáhnout závod o puk, ale naopak zamezit možnosti zranění někoho o mantinel, což je vždycky risk."